در حال بارگذاری ...
  • پیشگیری از زمین‌خواری با اخذ سند تک برگ ۱۷۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان نجف‌آباد 

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت : به منظور پیشگیری از زمین‌ خواری ، سند تک برگ ۱۷۰ هکتار اراضی داخل محدوده و حریم شهرهای این شهرستان بنام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد .

    مرتضی فولادی اظهار کرد : در سال جاری مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی این شهرستان ، ۱۱۰ فقره اسناد مالکیت تک برگ بنام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه از اهداف این اقدام جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی بوده است اذعان داشت : اسناد اخذ شده مربوط به ۱۷۰ هکتار اراضی داخل محدوده و حریم شهرهای نجف آباد، دهق و علویجه بوده است .  

    فولادی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است ، گفت : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در روزهای اخیر یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۴۴۸ متر مربع ...

    |

    نظرات کاربران